Lenka Černá

marketingový stratég

Blog ze světa marketingu

Google – Firemní profil na Googlu

V článku se dozvíte, proč mít firemní zápis na Google a ukázky výhod, které díky Google firemnímu profilu získáte.

přečtete dřív, než skončí v televizi reklama

Téma: jak  být vidět na Googlu,
jak se prezentovat na Googlu,
Google firemní profil a jeho výhody

Google firemní profil umožňuje prezentovat vaši firmu na Googlu – zdarma.

Chcete se jako firma zobrazovat lépe ve vyhledávání Googlu a v mapách (Google Maps)? Pak si zařiďte firemní profil na Googlu. Je zdarma a jak sám Google říká – díky kvalitně vyplněnému profilu máte dvojnásobnou šanci, že vás budou uživatelé pokládat za seriózní. 

Skvěle pak funguje na lokální úrovni. Díky Google firemnímu profilu si vaše služby nebo produkty zákazníci snadněji na Googlu najdou, uvidí vaši provozovnu na mapě a mohou vás ihned kontaktovat.

Jak se zviditelnit
ve vyhledávači Google

Podnikáte? Nabízíte služby, prodáváte produkty? Pak už asi víte, že potřebujete být vidět. Jsou tři hlavní způsoby jak se na Google zviditenit.

 

1. SEO (search engine optimization)
Tedy metody, díky kterým optimalizujete web pro vyhledávače. Cílem je dostat svůj web na přední místa ve vyhledávačích, aniž byste za to museli Googlu platit. Této části online marketingu se věnují SEO specialisté, například Martin Matějka.

2. PPC reklama 
V reklamním systému Google Ads si nastavíte a zaplatíte, aby se vaše reklama zobrazovala nad a pod neplacenými výsledky vyhledávání. Poznáte podle toho, že je označeno slovem reklama.

3. Firemní zápis (profil) na Google 
Google nabízí všem firmám a živnostníkům, kteří osobně obsluhují zákazníky možnost zařídit si pro své podnikání firemní profil. (dříve Google My business). Google firemní profil skvěle funguje na lokální úrovni. Pokud hledáte konkrétní službu ve vašem městě, Google upřednostní tu, která má kvalitně zařízený Google firemní profil.

Ukázka všech tří možností na jednom místě:

Ukázka Google firemního profilu

BUĎTE VIDĚT NA GOOGLE
DÍKY FIREMNÍMU PROFILU

Hlavní podmínka, abyste si mohli Google firemní profil zařídit je, že musíte obsluhovat zákazníky osobně – u vás a nebo se s nimi stýkat jinde. Nemůžete tedy podnikat na internetu bez osobního kontaktu se zákazníkem. Existují výjimky pro bankomaty, automaty na půjčení filmů, poštovní schránky a pár dalších…

K zařízení Firemního Google zápisu potřebujete jen vlastní Google účet, přes který se pak dostanete i do administrace. Správa celého profilu je jednoduchá a intuitivní – je možné profil spravovat jak ze samotného vyhledávání, ale i z Google Maps.

Co určitě musíte vyplnit v Google firemním profilu

  • aktuální informace o vaší firmě – provozní dobu, adresa, telefon, adresa
  • přidávejte fotky a videa produktů
  • nezapomeňte přidat fotografii vaší provozovny zvenku – vsadím se o kafe, že bude ta nejvíce zobrazená (zákazník prostě chce vědět, jak vás v ulici kam jede, najde)
  • sbírejte recenze a reagujte na ně
  • komunikujte se zákazníky (využijte možnosti chatu)
  • směrujte zákazníky díky příspěvkům na svůj web
Ukázka jak vyplnit firemní zápis na Google

Udělejte na zákazníky dobrý dojem
Mějte aktualizovaný profil, ukažte kdo jste a co děláte. Využijte i možnost samotného chatu, kde se s vámi zákazník ihned spojí a vám přijde notifikace do telefonu a rovnou můžete navázat kontakt.

Sledujte statistiky
Díky statistikám například vidíte:

  • kolik lidí přišlo přímo
  • kolik lidí necíleně – tedy kolika lidem se zobrazí váš profil při hledání určité kategorie, produktu nebo služby
  • vidíte i data, kolik lidí vidělo váš profil při hledání vaší značky (podle čísel si můžete zhodnotit jak se daří vaší značku budovat).
  • vidíte i kde váš profil zákazníci viděli – jestli v samotném vyhledávání nebo v mapách a jakou udělali akci (navštívili web, vyžádali trasu nebo vám zavolali)
  • kolik lidí vidělo vaše fotky

Ukázka reportu, který Google zasílá na váš e-mail – vidíte, například kolik nových zobrazení vašich fotografií přibylo:

Google firemní profil zasílá reporty o počtu zobrazení fotografií

Výhoda Google firemního profilu

  • při zadávaní klíčových slov (klidně jen příslušné kategorie) vám Google nabídne i možnosti, které u sebe mají i vyplněnou adresu – dostanete se tak blíž k zákazníkovým očím
Výhody Google firemního účtu
  • po zadání určité kategorie vás Google ukáže ve vyhledávání hned pod placenou PPC reklamou a vyznačí zároveň mapě
ukázka zobrazení Google firemního profilu
  • aktuality, které do Google firemního profilu vložíte, se zobrazí všem ve vašem okolí v Google mapách
konkrétní výhody Google firemního profilu

3 DŮVODY, PROČ SI ZAŘÍDIT GOOGLE FIREMNÍ PROFIL:

  • Snadněji si vás zákazníci najdou. Perfektně funguje na lokální úrovni. Místní firmy se zobrazují zákazníkům, kteří bydlí v okolí. 
  • Google vás bude mít radši a díky tomu, že se budete o svůj firemní účet starat, vám vaše informace rád uživatelům nabídne.
  • Je to zdarma. Stojí to jen váš čas. A nebo můj, pokud vy ho nemáte. Ale Googlu neplatíte nic, tak toho využijte.

    Ráda vám pomohu
    Nemáte čas nebo chcete pomoct založit a spravovat váš Google firemní profil? Ráda vám poradím. Základní nastavení spolu zvládneme na online callu během hodiny.

    Marketingová konzultace s Lenkou Černou

    Nejjednodušší bude, když mi napíšete nebo zavoláte a domluvíme si společně schůzku. Moc ráda pomohu s marketingem i vám.

    Přečtěte si, jak se se mnou spolupracuje, kdo vlastně jsem a jak přistupuji k marketingu.

    Lenka Černá mentoruje Holky z Marketingu

    Tento blog píše
    Lenka Černá
    Kdo jsem?

    Další články, které stojí za to si přečíst:

    Jak vybudovat značku

    Chcete vybudovat úspěšnou a sebevědomou značku? Pak začněte brand strategií – tedy jak bude značka vystupovat na venek, jak bude komunikovat, jak bude vypadat po vizuální stránce, jaký bude mít příběh, jak se bude odlišovat od konkurence. A kdo bude její zákazník.

    Chci si to přečíst

    Líbí se vám moje texty? Tak je prosím nekopírujte a nevydávejte za své, jinak vás vytahám za uši.
    A jak říkám i svým dětem, všechno vidím!