Lenka Černá

marketing | grafika | webdesign

CO JE
MARKETINGOVÁ
STRATEGIE
a jak na ní?

Lenka Černá radí jak na dobrý obsahový marketing

přečtete dřív, než si vyčistíte zuby

Téma: marketingová strategie,
marketingové rady a tipy zdarma

Marketingová strategie je cesta po které jdete k vašemu cíli a v průběhu plníte jednotlivé úkoly, které jste si naplánovali. 

Strategie je taková příprava, návod na výhru. Mějte ji někde viditelně na očích a často se k ní pak vracejte, abyste zbytečně netříštili energii tam, kde to k cíli nesměřuje.

Na základě strategie si pak napište jednotlivé body kdy, co a jak udělat, následně si vytvořte plán – krátkodobý a dlouhodobý, který budete plnit, odškrtávat a směřovat na vrchol k cíli. Po cestě si měřte, jak jsou jednotlivé body efektivní a jestli nebude efektivnější ten plán někde poupravit.

Lenka Černá radí jak na dobrý obsahový marketing

MARKETINGOVOU STRATEGII POTŘEBUJETE.
TEČKA.

Nedávno mi jeden klient napsal: “Víš, ale my strategii nepotřebujeme, to je jen pro velké firmy.”

To je ale hoax. Marketingovou strategii potřebuje každá firma, každý živnostník, který chce s marketingem něco dělat. Chce se soustředit na cíl, chce vydělávat a nevyhazovat peníze za marketing jen tak halabala.

JAK PŘIPRAVIT
MARKETINGOVOU STRATEGII?

Chcete si připravit marketingovou strategii a nějak nevíte kde začít? Zapamatujte si jednu věc, než se vydáte na námluvy, seznamte se s tím koho chcete ohromit.

Seznamka je důležitá, pro obě strany.

Dokonale poznejte firmu, pro kterou marketingovou strategii zpracováváte. Načerpejte kdo je, co dělá, proč to dělá. Poznejte tým a dokonale pochopte služby, které firma nabízí nebo produkty, které prodává.

ZÁKAZNÍK. ZÁKAZNÍK. A JEŠTĚ JEDNOU ZÁKAZNÍK.

Kdo je na prvním místě? I o půlnoci musíte říct: zákazník! To je totiž ten, který vyndá peníze z peněženky a zaplatí za vaše produkty a služby. Ale, víte kdo to je?  Správné určený cílové skupiny je alfa omega úspěšné marketingové strategie.

Musíte pochopit kdo to je, jaký problém má a s čím mu dokážete pomoct.

Vytvořte si personu, pojmenujte si ji třeba Karel. Karel bude v čele vašeho týmu zákazníků. Čím Karel všechny ostatní zákazníky spojuje, co má s ostatními společného?

co musí
marketingová strategie obsahovat?

5 marketingových tipů,
které nesmí v marketingové strategii chybět.

E

Proč a k čemu je

Perfektní popis služeb/produktu, proč by si ho měli zákazníci koupit, co pomáhá řešit. V čem je lepší než ten konkurenční. Jaké má výhody (na těch stavět), jaké jsou slabé stránky (ty přetavit v silné).

E

Kdo a proč to chce

Musíte skvěle pojmenovat a popsat svoji cílovou skupinu. Musíte vědět jací jsou, co je trápí a proč je vaše služba nebo produkt pro ně ideální.

E

Kde to mají jinde

Zmonitorujte si jak je na tom vaše konukrence. Co nabízejí, jak se liší, v čem jsou lepší, v čem horší. Na vašich výhodách a odlišnosti to postavte. S konkurencí nebojujte. Když budete chytří, pomůže vám růst.

E

Kam směřujete

Určete kam se v daném horizontu chcete posunout, kam se chcete dostat. Jaké jsou vaše vize, sny, přání, budoucnost. Hlavu pusťte do oblak, nohy nechte na zemi. Kde je váš cíl? V rámci jednoho roku, ale i pěti let.

E

Kde jste vidět

Navrhněte cestu online i offline komunikace. Na co se zaměřit, jakou skupinu a s čím oslovit. A proč. Podchyťte si všechny cesty zákazníka.

LENKA RADÍ

SEO šetří peníze

Pokud to s nakopnutím businessu myslíte vážně a stejně jako já, neděláte věci napůl,  nechte si zpracovat SEO analýzu. Díky ní získáte spojku mezi vaším webem a hlavou vašich klientů, kteří jdou hledat služby nebo produkty, které nabízíte.

A koho doporučuji? Za mě jednoznačně jednoho z těhle borců:

Martin Matějka

Odborník na SEO, který o sobě říká:
“Lidi, kteří to s weby myslí vážně, chodí pro radu za mnou.”
www.martinmatejka.cz

Pavel Ungr

SEO konzultant, který publikuje, školí, přednáší o online marketingu, který doopravdy miluje.
www.pavelungr.cz

Díky marketingové strategii přivedete zákazníka ke dveřím, které jim otevře váš obchoďák. Pokud to teda nejste taky vy.

cilova skupina marketing

potřebujete poradit?
napište mi

Pomůžu vám s marketingem, grafikou a webdesignem.
Co ještě umím?

Nenechám vás ve štychu a ráda vám poradím. Sejít se můžeme
u dobré kávy nebo online
přes Google Meet.

Cena za hodinu konzultace
plné rad a doporučení je 1 500 Kč.
Platíte jen tehdy, pokud vám
naše hodina k něčemu bude.

Logo Lenka Černá design

externí marketing
grafika
webdesign

Líbí se vám moje texty? Tak je ale nekopírujte a nevydávejte za své, jinak vás vytahám za uši.
A jak říkám i svým dětem, všechno vidím!