Lenka Černá

marketingový stratég

Blog ze světa marketingu

Co je marketingová strategie a jak na ni?

přečtete dřív, než si vyčistíte zuby

Téma: marketingová strategie,
marketingové rady a tipy zdarma

Marketingová strategie je cesta po které jdete k vašemu cíli a v průběhu plníte jednotlivé úkoly, které jste si naplánovali. 

Strategie je taková příprava, návod na výhru. Mějte ji někde viditelně na očích a často se k ní pak vracejte, abyste zbytečně netříštili energii tam, kde to k cíli nesměřuje.

Na základě strategie si pak napište jednotlivé body kdy, co a jak udělat, následně si vytvořte plán – krátkodobý a dlouhodobý, který budete plnit, odškrtávat a směřovat na vrchol k cíli. Po cestě si měřte, jak jsou jednotlivé body efektivní a jestli nebude efektivnější ten plán někde poupravit.

MARKETINGOVOU STRATEGII
POTŘEBUJETE. TEČKA.

Nedávno mi jeden klient napsal: „Víš, ale my strategii nepotřebujeme, to je jen pro velké firmy.“

To je ale nesmysl. Marketingovou strategii potřebuje každá firma, každý živnostník, který chce s marketingem něco dělat. Chce se soustředit na cíl, chce vydělávat a nevyhazovat peníze za marketing jen tak halabala. Vím to, protože moji klienti jsou převážně menší firmy a vidím, jak díky marketingové strategii začaly být jednotlivé marketingové aktivity efektivní.

JAK PŘIPRAVIT
MARKETINGOVOU STRATEGII?

Chcete si připravit marketingovou strategii a nějak nevíte kde začít? Zapamatujte si jednu věc, než se vydáte na námluvy, seznamte se s tím koho chcete ohromit.

Seznamka je důležitá, pro obě strany.

Dokonale poznejte firmu, pro kterou marketingovou strategii zpracováváte. Načerpejte kdo je, co dělá, proč to dělá. Poznejte tým a dokonale pochopte služby, které firma nabízí nebo produkty, které prodává.

ZÁKAZNÍK. ZÁKAZNÍK. A JEŠTĚ JEDNOU ZÁKAZNÍK.

Kdo je na prvním místě? I o půlnoci musíte říct: zákazník! To je totiž ten, který vyndá peníze z peněženky a zaplatí za vaše produkty a služby. Ale, víte kdo to je a co ho trápí? 

Musíte pochopit kdo to je, jaký problém má a s čím mu dokážete pomoct. To je alfa omega úspěšné marketingové strategie.

Co všechny vaše zákazníky spojuje?

co musí
marketingová strategie obsahovat?

5 marketingových tipů,
které nesmí v marketingové strategii chybět.

E

Proč a k čemu je

Perfektní popis služeb/produktu, proč by si ho měli zákazníci koupit, co pomáhá řešit. V čem je lepší než ten konkurenční. Jaké má výhody (na těch stavět), jaké jsou slabé stránky (ty přetavit v silné).

E

Kdo a proč to chce

Musíte pochopit svoji cílovou skupinu. Musíte vědět jací jsou, co je trápí a proč je vaše služba nebo produkt pro ně ideální.

E

Kde to mají jinde

Zmonitorujte si jak je na tom vaše konukrence. Co nabízejí, jak se liší, v čem jsou lepší, v čem horší. Na vašich výhodách a odlišnosti to postavte. S konkurencí nebojujte. Když budete chytří, pomůže vám růst.

E

Kam směřujete

Určete kam se v daném horizontu chcete posunout, kam se chcete dostat. Jaké jsou vaše vize, sny, přání, budoucnost. Hlavu pusťte do oblak, nohy nechte na zemi. Kde je váš cíl? V rámci jednoho roku, ale i pěti let.

E

Kde jste vidět

Navrhněte cestu online i offline komunikace. Na co se zaměřit, jakou skupinu a s čím oslovit. A proč. Podchyťte si všechny cesty zákazníka.

Chcete zpracovat marketingovou strategii i pro vaše podnikání? Napište mi.

LENKA RADÍ

SEO POTŘEBUJETE

Pokud to s nakopnutím businessu myslíte vážně a stejně jako já, neděláte věci napůl,  nechte si zpracovat SEO analýzu. Díky ní získáte spojku mezi vaším webem a hlavou vašich klientů, kteří jdou hledat služby nebo produkty, které nabízíte.

A koho doporučuji? Za mě jednoznačně Martina Matějku. Pokaždé, když potřebuji poradit nebo něco v souvislosti se SEO vysvětlit, vždy volám jemu. Je vštřícný, ochotný, klidný, vyslechne vás a navrhne to nejefektivnější řešení.

Martin Matějka, váš jedinečný SEO konzultant

Martin Matějka

Odborník na SEO, který o sobě říká:
„Lidé, kteří to s webem myslí vážně, chodí pro radu za mnou.“
www.martinmatejka.cz

Lenka Černá mentoruje Holky z Marketingu

Tento blog píše
Lenka Černá
Kdo jsem?

Další články, které stojí za to si přečíst:

Jak vybudovat značku

Chcete vybudovat úspěšnou a sebevědomou značku? Pak začněte brand strategií – tedy jak bude značka vystupovat na venek, jak bude komunikovat, jak bude vypadat po vizuální stránce, jaký bude mít příběh, jak se bude odlišovat od konkurence. A kdo bude její zákazník.

Chci si to přečíst

Líbí se vám moje texty? Tak je prosím nekopírujte a nevydávejte za své, jinak vás vytahám za uši.
A jak říkám i svým dětem, všechno vidím!