Férový marketing
aneb pravda a láska vítězí i v marketingu
přečtete dřív, než se dovaří voda na čaj
Téma: marketingová strategie,
marketingové rady a tipy zdarma
Lžete někdy?
Doma, v práci nebo sami sobě? Já se od narození našich synů snažím soustředit na to, abych nelhala. Byli pro mě zlomovým bodem, abych říkala pravdu a nikdy neztratila jejich důvěru a svoji tvář. Když odcházím, vždy jim to řeknu a neutíkám potají aby mě neviděli. Jsem ale člověk, ne robot, takže nejsem stoprocentní. Jako třeba dnes. „A mami, je tam sýr?“, podívala jsem se na pětiletého syna, pak na pizzu na stole, pak na prázdnou ledničku a na hodiny na stěně. V hlavě se mi rozběhla přestřelka, co se stane, když… „Ne není tam sýr.“ Otočím se a protočím oči. Ne nad tím, že to, jestli tu pizzu sní i když tam ten zpropadený sýr je, závisí na dvou písmenkách. Ale sama nad sebou. Ze své pohodlnosti a snahy o rychlý výsledek bez řečí, vaření jiné večeře jsem prachsprostě zalhala. Tfuj.
FÉROVÝ MARKETING NÁM ZLEPŠUJE ŽIVOT
Udělala jsem to samé, co v marketingu úplně nesnáším. Nemám ráda, když se říká něco a realita je pak někde jinde. Dodnes si pamatuji, když jsem jako malá holka odjela na dovolenou s rodiči a těšila se, že až se vrátím, bude moje korpulentní babička hubená jako modelka z plakátu, protože si přece koupila hubnoucí čaj, na kterém ta hubená holka byla vyfocená.
Teď už jsem ale velká holka a vím, že váha neříká o charakteru člověka nic, ale taky vím, že když mě reklama přesvědčí, že produkt vyřeší mé trápení, chci, aby tomu tak bylo.
LEŽ MÁ KRÁTKÉ NOHY
A v marketingu to platí dvojnásob. Je jednodušší nalákat nové klienty, než udržet ty stávající. Věrní zákazníci totiž nekvalitní produkt odhalí a prostě a jednoduše přestanou u vás produkt nebo službu nakupovat. Klamavá reklama tak snadněji získává nové zákazníky než buduje z těch stávajích své věrné fandy.
Jednou to ale prostě musí prasknout a dost tomu pomůže, když se konkurence, která to dělá lépe, zvedne ze židle a postaví na svých výhodách svoji marketingovou strategii. Ne nadarmo se říká, že s poctivostí nejdál dojdeš. Hagw.
KAŽDÝ MÁME HRANICE JINDE
Někdo nemá problém hlásat A a prodávat tím B. Někdo si to obhájí, že ale přeci neřekl C, tak od toho lidi nemohou čekat D. Takhle bychom mohli vyjmenovat celou abecedu. Já často píšu do firem, když se mi líbí, jakým způsobem dělají marketing. Píšu přímo markeťákům, aby věděli, že si jejich práce někdo všiml a že jí dělají dobře. Jednou jsem se ale spálila. Pochválila jsem marketingovou komunikaci společnosti, u které jsem časem zjistila, že byla postavena na marketingové strategii jak obelstít potencionální klienty. Proboha proč? Pojďme si každý z nás zapřemýšlet nad hranicí, co je pro nás ještě v pohodě a co je už pod tenkou vrstvou ledu. Co nám ještě nevadí a co už je prostě moc, pro nás samotné, ne pro ostatní. Bude se nám pak všem o něco lépe žít.
Dlouhodobě bojuji za férový marketing a děkuji všem těm, kteří to vnímají stejně.