Proč marketingová strategie nefunguje?
přečtete dřív, než si natankujete plnou nádrž
Téma: marketingová strategie,
marketingové rady a tipy zdarma
Máte službu nebo produkt, o který by mohl být zájem, moderní logo, funkční web, skvělou marketingovou strategii, ale přesto to nefrčí tak, jak byste si představovali? Aha a nesedí vám na prameni žába?
Setkala jsem se s tím nedávno a byl to pro mě impuls sepsat tento článek. Představte si společnost, která pořádá kurzy pro veřejnost. Její zisk je závislý na tom, aby zaplnila všechny kurzy. Majitel investoval nemalé peníze do rebrandingu, zmodernizovali logo, nafotili nové fotky, spustili nový web a připravili si marketingovou strategii. Ale kurzy jsou z půlky prázdné, pokryjí náklady, něco málo zisk. A důvod?
NA PRAMENI SEDĚLA ŽÁBA. DOSLOVA.
Ta mladá žába sice věděla, jak správně komunikovat se zákazníky, ale jaksi taksi nekomunikovala. Lidé to při čekání na odpovědi vzdali, dovolat se nemohli, a tak šli jinam. A přitom taková škoda, protože samotný produkt je skvělý.
JAK NEDAT
ŽÁBĚ ŠANCI
5 tipů, co dělat nebo nedělat
Nestavte své podnikání na jednom člověku, který když zavře kohoutek, tak přestanou téct do firmy peníze.
Mějte pod kontrolou klíčovou komunikaci ve firmě. Vždy si hlídejte poptávky, reakci na vaše nabídky, případně důvody nenaplnění spolupráce s vašimi potencionálními klienty.
Uvádějte na sebe na webu kontakt nebo přidejte sekci ve stylu Jste spokojeni? Ať mají nespokojení zákazníci možnost kam napsat. A nikdy nenechte tyto emaily spravovat stejnou osobou jako vaše objednávky.
Vybírejte pečlivě komu svěříte tak důležitou funkci. Zaměřte se na písemný a mluvený projev, na ovládání jazyka, ve kterém chcete komunikovat.
Nepodceňujte správně nastavený proces komunikace se zákazníky, vše si sami otestujte, ať víte, jestli není na cestě k nim nějaký výmol nebo zbytečná objížďka.
KOUKEJTE OČIMA ZÁKAZNÍKŮ
Někdy s tím už dokáži být dost otravná, ale bazíruji na tom, aby se celý proces nákupu produktu a nebo objednání služby otestoval i z pohledu zákazníka.
Celý proces je potřeba odladit do posledního detailu. Je pravděpodobné, že vám zákazník promine gramatickou chybu na webu, nebo dražší cenu za dopravu, ale co vám nemusí odpustit je špatná komunikace na cestě za objednaným produktem. Udělejte si takový svůj vlastní mystery shopping (zahrajte si na fiktivního zákazníka a projděte si celou jeho cestu).
MLČENÍ NENÍ SOUHLAS, MLČENÍ JE ZLO
Jasně, říká se mlčeti zlato…občas toho taky využívám, třeba v krizové marketingové komunikaci a nebo i doma. Ale! V komunikaci se zákazníky je to začátek konce. Jakmile zákazník nabyde dojmu, že ho nezajímáte, odchází a dost možná se už nevrátí. A když bude naštvaný, nepřijdou k vám ani jeho kamarádi – postará se o to. Prozákaznický servis musí šlapat jako švýcarské hodinky. A když jsou ty hodinky z tržnice, celá vaše sebelepší marketingová strategie se rozsype jako domeček z karet. A to snad nechcete.
MUSÍTE TOMU PŘEDEJÍT
Jak z nadějného zaměstnanace neudělat žábu na prameni?
Zaškolte každého svého zaměstnance tak, jak byste chtěli, aby pracoval. Dejte si společně kávu a proberte přesné detaily. Je to váš business a vy potřebujete mít na palubě osoby, které chtějí plout stejným směrem.
Nezahlcujte klíčovou osobu v komunikaci se zákazníky horou práce, která může zbrzdit to nejdůležitější, co má na starosti. Vytyčte ji jasné cíle a vysvětlete jasné postupy.
Komunikujte s ní, ptejte se, jestli všemu rozumí, s čím by potřebovala poradit, pomoct a jestli jí její práce baví. Když bude cítit nadšení z vás, bude ho snadněji předávat dál.
Motivujte klíčové osoby k tomu, aby kromě své vnitřní motivace měli i tu vnější a vyřizování poptávek byla pro ně zábava a ne vopruz.
Buďte vzorem. Stejně tak, jak se k zákazníkům chováte vy a jak o nich mluvíte v zázemí vaší firmy, chtějte i po vašich lidech.
Marketingovou komunikaci nepodceňujte, je opravdu důležité, abyste byli všichni ve vašem týmu na stejné vlně. Ráda vám pomůžu.