Lenka Černá

marketingový stratég

Blog ze světa marketingu

Brand building | budování značky

aneb jak vybudovat úspěšný brand

přečtete dřív, než se dovaří voda na čaj

Téma: marketingová strategie,
marketingové rady a tipy zdarma

Brand building – jak začít?

Máte podnikatelský nápad a potřebujete mu dát život? Pak tedy nejspíš potřebujete váš projekt nějak pojmenovat, obléknout ho, aby dobře vypadal a zaujal vaší cílovou skupinu. Budete potřebovat vědět, kdo vaši zákazníci jsou a určit jakým způsobem s nimi komunikovat. Musíte se odlišit od konkurence a mít nějakou vizi a cíl. Tedy vytvořit značku (brand building)

Nakoukněte, jak k budování značky (brand buildingu) přistupuji já.

Jak začít budovat brand (značku)

Chcete vybudovat úspěšnou a sebevědomou značku? Pak nejdřív začněte brand strategií. Zní to možná trochu nabubřele, ale díky ní si pak ujasníme a definujeme, jak bude značka vystupovat navenek, jak bude komunikovat, jak bude vypadat po vizuální stránce, jaký bude mít příběh, jak se bude odlišovat od konkurence. Jakou bude mít hodnotu, vizi, misi.

Jak k brand buildingu přistupuji já?
Aby vše dávalo smysl, postupuji systematicky po jednotlivých schodem, neberu je po dvou a záměrně žádný nepřeskakuji. Každý bod na této cestě má svůj důvod. Nehledám složitosti, kde nejsou – vystačím si se šesti schody/body. Všechy šest bodů spojuje jeden hlavní – PRŮZKUM, a to jak hloubkové rozhovory, tak třeba dotazníky. 

1. PRODUKTY/SLUŽBY – dokonale poznáme vaše produkty/služby, které pod vaši značku budou patřit. Definuji výhody, nevýhody – sestavíme si jednoduchou SWOT analýzu a společně určíme vaše unikátní vlastnosti – tedy ty, které máte jen vy a ne konkurence.
| Co je SWOT analýza?

2. KOMU – popíšeme vaši cílovou skupinu (skupiny) – musíme se dostat k samotné podstatě, proč si podobné produkty kupují, co konkrétně danou skupinu spojuje. Vytvoříme si persony, které naši skupinu zákazníků budou představovat. 

3. PROČ – budeme vědět co a komu nabízíme. Snadněji se nám pak budou definovat samotné důvody, proč zrovna tento produkt má zrovna tato cílová skupina koupit. 

4. KONKURENCE – ujasníme si pozici na trhu, zmapujeme konkurenční značky – co nabízí, jak vypadá konkurenční brand, jak komunikuje.

5. VIZUÁLNÍ IDENTITA – připravíme směr, který vás od konkurence odliší. Budete tak zapamatovatelní, čitelní, důvěryhodní. V naprostém souznění připravíme vizuální identitu (logo, barvy, fonty, ikony, jednotlivé prvky…). Zároveň nepodceníme ani samotný název značky, který do celého konceptu zapadne jako poslední kousek skládačky.

6. KOMUNIKACE – víme co, víme komu a proč, víme kdo je náš konkurent. Máme nový zapamatovatelný dres, abychom byli na té trati poznat. Poslední bod, který ten základní kruh uzavře je samotný styl komunikace, který ty naše zákazníky osloví. Přečtěte si můj článek o marketingové komunikaci.

 

Všechny body do sebe zapadnou a díky tomu se stane vysněná značka ZNAČKOU.

Tip: V Google firemním profilu můžete ve statistikách vidět zobrazení vašeho profilu při zadání názvu vaší značky jako klíčového slova do vyhledávače.

POMOHU NA SVĚT VAŠÍ ZNAČCE

Mám u sebe skvělý tým lidí, se kterými značky tvořím. Nejlepšího a nejochotnějšího grafika, nejšikovnější produktovou fotografku Markétu Sýkorovou, nejnadanější filmaře z Denobulla films, texty a obsahová strategie je můj koníček. Přizveme k sobě i Martina Matějku, neznám totiž lepšího SEO specialistu, který vidí do hlav našich zákazníků. Díky jeho analýzám lépe vaše zákazníky najdeme. Díky Martinovi vás bude mít Google rád. Navíc s Martinem novým značkám pomáháme na svět opravdu rádi, fandíme totiž každému, kdo si jde za svými sny.

Kolik to bude stát? Nerada střílím ceny od oka, protože když jednou cenu řeknu, platí, i kdybych se sekla. Jsou projekty, kde se vejdeme do 70 000 Kč a pak takové, které vyjdou 2x až 3x tolik. Nebo i víc.

Marketingová konzultace s Lenkou Černou

Nejjednodušší bude, když mi napíšete nebo zavoláte a domluvíme si společně schůzku. Moc ráda dám život i vaší značce.

Přečtěte si, jak se se mnou spolupracuje, kdo vlastně jsem a jak přistupuji k marketingu.

Lenka Černá mentoruje Holky z Marketingu

Tento blog píše
Lenka Černá
Kdo jsem?

Další články, které stojí za to si přečíst:

Líbí se vám moje texty? Tak je prosím nekopírujte a nevydávejte za své, jinak vás vytahám za uši.
A jak říkám i svým dětem, všechno vidím!