Marketingová
komunikace
Když chcete něčeho docílit, musíte vždycky vědět komu, kdy, co a jak říct.
Pamatujete, když jste byli v pubertě a chtěli jste jít s kamarády večer ven? Taky jste šli s prosíkem a vlídnou tváří za rodiči, aby vás pustili? A to ideálně v momentě, kdy byli v dobré náladě? Dost možná jste si ještě předtím uklidili v pokojíčku. Měli jste prostě nějaký cíl a šli jste si mu naproti. Stejně tak to funguje v marketingu. Žádná věda.
JE TO DŮLEŽITÉ? ANO, JE!
Marketingovou komunikaci nepodceňujte
Proč? Protože potřebujete zvolit ta správná slova, abyste oslovili svoji cílovou skupinu a ne se zalíbili jen svému okolí. Musíte navodit tu správnou atmosféru – slovy, tónem, výrazem a dát zákazníkům najevo, že o ně máte zájem. Někdy musíte být struční a jasní, abyste zaujali (komunikace na sociálních sítích) a někde se musíte umět více rozepsat (blogy, firemní magazíny, časopisy). Na eventech nebo na videoprezentacích musíme umět zaujmout zákazníkovo uši a neuspat ho. Na bannerech zase jeho oči, aby si vás všiml a poznal vás.
Můj TIP: Buďte jednotní, ať si na vás zákazník zvykne a vždy vás pozná. Odlišíte se tak od své konkurence a získáte velkou výhodu. A výhoda se časem projeví i na vašich ziscích.
Možná to právě taky řešíte
Často se stává, že máte někoho na správu sociálních sítí, občas použijete někoho dalšího na pomoc s emailingem, pak potřebujete letáky, brožury. Rádi byste točili videa nebo podcasty, ale když se na tu celou vaší komunikaci podíváte z výšky, tak zjistíte, že je to každý pes jiná ves. A to je chyba. Zajistím pro vás, ať jste jednotní všude, kam se podíváte. Nebo jinak, všude, kam se podívá vaše cílová skupina, tedy platící zákazník. Vím jak na to.
Příklady, kde všude by měla být vaše marketingová komunikace jednotná. A to jak slovy, písmem a grafikou:
Weby
online magazíny, blogy
Sociální sítě
komunikační plány
Event
zážitkový marketing
Emailing
oslovujete napřímo
Magazíny
brožury, letáky, noviny, časopisy
Video
produktová videa, vlogy
JAK NA MARKETINGOVOU KOMUNIKACI?
Začít od konce
Marketingová komunikace je jednoduše řečeno způsob, jakým chci informovat a přesvědčit zákazníka, aby udělal to, co chci, aby udělal.
Abychom mohli začít plánovat efektivní marketingovou komunikaci, musíme vědět čeho díky ní chceme docílit. Ano, takže na to jdeme od konce.
Jak k marketingové komunikaci
přistupuji já?
Vždy pro vás jasně definuji, co bude cílem komunikace, zanalyzuji situaci, zvolím správnou strategii a určím do kdy a kolik je potřeba investovat. Budu s vámi v pravidelném kontaktu a zajistím vše tak, abyste se mohli naplno věnovat svému podnikání a nejen tuto část marketingu přehodili na mně.
Analýza situace
Zjistíme klíčové problémy a možné příležitosti. Vezmu v potaz jak vaše cílová skupina vnímá vaši značku nebo produkty, proč vás má raději než konkurenci, nebo co jí na vás vadí. Podívám se i na to jakým způsobem a co komunikuje vaše konkurence.
Komunikační cíl
Stanovíme si čeho a kdy chceme dosáhnout – cíl je pak pro všechny, co se na projektu podílejí stejný, a každý k němu směřuje. Pomáhá i v udržení myšlenek tím správným směrem a pomáhá nám vrátit se zpět na cestu, když se zacyklíme.
Komunikační strategie
Řekneme si jakým způsobem chceme daného cíle dosáhnout (vždy musí jít ruku v ruce s marketingovou strategií). Vymyslíme plán, určíme tón, zvolíme správné komunikační cesty a vše podpoříme vhodnou grafikou.
Do kdy a za kolik
No a samozřejmě si musíme určit termín, do kdy chceme komunikační cíl naplnit a určit si rozpočet, který chceme/můžeme investovat. Protože peníze vložené do marketingu nejsou náklady, ale investice. A když ne, tak je něco špatně.
Analýza situace
Zjistíme klíčové problémy a možné příležitosti. Vezmu v potaz jak vaše cílová skupina vnímá vaši značku nebo produkty, proč vás má raději než konkurenci, nebo co jí na vás vadí. Podívám se i na to jakým způsobem a co komunikuje vaše konkurence.
Komunikační cíl
Stanovíme si čeho a kdy chceme dosáhnout – cíl je pak pro všechny, co se na projektu podílejí stejný, a každý k němu směřuje. Pomáhá i v udržení myšlenek tím správným směrem a pomáhá nám vrátit se zpět na cestu, když se zaciklíme.
Komunikační strategie
Řekneme si jakým způsobem chceme daného cíle dosáhnout (vždy musí jít ruku v ruce s marketingovou strategií). Vymyslíme plán, určíme tón, zvolíme správné komunikační cesty a vše podpoříme vhodnou grafikou.
Do kdy a za kolik
No a samozřejmě si musíme určit termín, do kdy chceme komunikační cíl naplnit a určit si rozpočet, který chceme/můžeme investovat. Protože peníze vložené do marketingu nejsou náklady, ale investice. A když ne, tak je něco špatně. Pomůžu vám s tím.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V PRAXI
Umíte to taky
Vsadím své nové běžecké boty, že u sebe doma máte marketingovou komunikaci v malíku. A jestli ne, tak vás to naučím. Ale dost možná u vás vypadá každé ráno podobně jako u nás. Můj cíl totiž každé ráno je, aby měly moje děti v 7:00 vyčištěné zuby (marketingový cíl), rozvrhnu si tedy čas (časový plán). Ráno po probuzení nejdřív zhodnotím jaká je nálada, jestli se nevstávalo levou nohou, jestli nezazvonil pozdě budík, jestli prší nebo svítí sluníčko a to nejen venku, ale i v dětském pokojíčku (analýza situace). Většinou si řeknu, že chci být dneska klidná a nezvyšovat hlas (komunikační cíl). Analýzu aktuální situace doporučuji nepodcenit. Pokud ji totiž úplně vynecháme, vymstí se nám to. Je pak velká pravděpodobnost, že nezvolím efektivní komunikační strategii nebo ty správné komunikační nástroje. A to třeba tak, že začnu být nervózní, když jsou ještě rozespalí nebo budu moc měkká a oni si v klidu budou dál stavět lego a nebudou mě vnímat. Cíl je pak v nedohlednu a veškeré úsilí (rozpočet – vaše peníze) vyhozené z okna. A to nesmí. Nikdy!
TŘI
HLAVNÍ BODY
KOMUNIKAČNÍ
STRATEGIE
Marketingové sdělení
Tedy to, co chci, aby si daná cílová skupina z toho co uvidí, uslyší, ucítí odnesla.
Kreativní ztvárnění
Grafika vždy musí podtrhnout celé sdělení a souznít s cílovou skupinou, vzbudit zájem a důvěru.
Komunikační cesty
Vybereme, kde všude vás budou moct zákazníci vidět a slyšet, nebo i cítit a ochutnat (osobní prodej, eventy, výstavy, veletrhy, reklamy, podpory prodeje, přímý marketing, sponzoring, online marketing, PR).
Nejdřív vztah, potom prodej
Obsahový (content) marketing je jedna z forem marketingové komunikace, která vám pomůže navázat se zákazníkem vztah. Netlačí do prodeje, ale vzbuzuje zájem, baví, vzdělává a pomáhá o vaší značce přemýšlet pozitivně. Na konci je velká pravděpodobnost, že zákazník stejně nakoupí, ale to proto, že chce on sám. Takový zákazník se pak vrací a s radostí doporučuje (WOM marketing).
Moje rada nad zlato: Vzbuďte zájem!
Jak vzbudit zájem?
Pište články, které chtějí zákaznící číst (firemní magazíny, firemní časopisy, blogy, odborné články, průvodce, ročenky).
Točte videa, která dokoukají do konce (vlog, návody, zábavná produktová videa).
Mluvte, natáčejte podcasty, mluvte v rádiu.
V nastavování té správné komunikace mám více než 15letou praxi.
3 hlavní důvody,
proč chtít mě
Nelžu a nepodvádím
Mluvím vždy na rovinu – s vámi i vašimi zákazníky. Řídím se heslem – S poctivostí nejdál dojdeš, a to nejen v marketingové komunikaci.
Zákazník na prvním místě
Nikdy nepocítíte, že jste pro mně na vedlejší koleji. A o to se budu snažit i ve vaší marketingové komunikaci.
Mám takový dar
Většinou vím, co chcete, ještě než to řeknete. A využiji ho i v nastavování komunikace s vašimi zákazníky nebo zaměstnanci.
Na slovech záleží
Na mluvených i těch napsaných. Opravdu.
Ovlivníme tím i náš první dojem. Nepodceňujte to.
CENÍK NÁVRHU MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
Kolik si
asi tak
připravit?
Dobrá otázka, těžká odpověď. Záleží přesně na tom, co budeme chtít komunikovat. Jestli budu „jen“ plánovat nebo se i zvednu ze židle, a to já ráda, a půjdu to i zrealizovat. Jestli to necháte celé na mně (včetně textů) nebo jestli máte někoho k ruce (copywriter, SEO specialista, jiný markeťák). Nevadí mi ani jedno.
Cena za hodinu mojí práce je 1 900 Kč
Můj TIP: Pojďme si domluvit schůzku nebo rychlý call, kde mi povíte víc a já vám pak zpracuji konkrétní nabídku.